cuba-alies-marjanne.reismee.nl

Trinidad en Colon

29-01-2020

Vanochtend hadden we om 8.30 uur ontbijt. De koffie is nog steeds niet te hachelen en Alies doet er een beetje heet water bij van de thee, dan schijnt het enigszins te drinken te zijn. Voordat we alle ingrediënten voor het ontbijt op d tafel hadden staan waren we wel 15 minuten verder. En dan hadden we om heel weinig gevraagd en nog minder gekregen. Het zij zo.

Om 9.30 uur zijn we naar het strand gegaan, het was lichtelijk bewolkt en ik vroeg mij af of het niet te koud zou zijn, dat viel wel mee. Op het strand gelijk de zee ingegaan en het water is lekker warm. Prachtig om hier te snorkelen, veel gekleurde vissen gezien en koraal. Alies lekker op het strand. Na de 2e keer in zee te zijn geweest was het wel weer klaar, je verbrand levend wanneer je er te lang in zit. Terug naar de casa om te douchen.

We hebben nog geen één zeep of shampoo weggegeven, er is ook niet 1 x om gevraagd, tot gisteren. Nu hebben we alles meegenomen in de tas. We zijn als eerste naar het “nieuwe centrum” gelopen maar daar is niets te beleven. Teruggelopen naar het oude deel van Trinidad waar wij ook In een B&B zitten. Daar waren we gisteren 2 vrouwen tegengekomen die om een vroegen.ik heb aan alle oude vrouwtjes en mannetjes een stukje een en een flesje shampoo gegeven. Na 30 minuten was mijn zak leeg. Alies vond het lastig om uit te delen en toen een man erom vroeg kreeg hij prompt van haar zeep en shampoo, was ik het niet mee eens, hij ging er maar voor werken.

De mensen in Trinidad zijn armer dan in de steden welke we tot op heden gezien hebben.

Nog een poos op het terras gezeten waar de hele dag muziek gemaakt wordt, erg gezellig. Gaan eten en dan is de dag alweer bijna om. Nog even de koffers gepakt voor de volgende dag en het ontbijt besteld voor 8 uur.

31-01-2020

We waren op tijd wakker. Alies zou nog haar haar gaan wassen maar gezien het pisstraaltje uit de douchekop, heeft ze er maar vanaf gezien. Het ontbijt was er niet om 8.05 uur en ik ben gaan vragen of ze het misschien vergeten waren maar dat was niet het geval. Dan komt de koffie en 10 minuten later het theewater, wel anderhalf kopje, ben even gaan bijbestellen daar Alies ook water gebruikt.

Om 9 uur zijn we weggereden maar voordat je zo’n stad uit bent. We hebben maps-me, werkt geweldig maar geeft niet de éénrichtingverkeer straten aan, dus af en toe rijden we wat rondjes.

Daar we wel erg vroeg in Colon zouden aankomen hadden we besloten om even naar Sandra Clara te rijden. Het centrum was zo gevonden, alleen een parkeerplaats is niet zo eenvoudig. Nog wat rondgereden en langs een station gekomen en daar konden we redelijk in de buurt de auto kwijt.

Arnoud, we hebben foto’s van treinen, speciaal voor jou gemaakt, stel je er aub niet al te veel van voor. Bij ons zou het allang gesloopt zijn.

Bij nader inzien zijn we toch maar niet het centrum ingegaan maar zijn we op weg gegaan naar Colon. Tot aan de afslag van de A1 ging het helemaal geweldig daarna was het ongeveer 34 km kuilen ontwijken, grote gaten in het wegdek ontwijken, honden, kippen en de rest wat zich op de weg bevond. Dan ben je achteraf blij dat we niet tot 15.00 uur in Santa Clara zijn gebleven.

De huidige B&B was makkelijk te vinden. We hebben. U een zitkamer, slaapkamer en een badkamer. Klinkt geweldig alleen de luiken zijn gesloten voor de ramen en de ramen kunnen niet open. Nog wat rondgewandeld in het centrum maar er is hier werkelijk waar geen ruk te zien of te beleven.

Hebben even naast de B&B gegeten. We kregen de kaart aangereikt van een dame die geen Engels sprak, geen probleem er was iemand die het wel sprak. Wij bestellen lasagne maar dat was er niet, erger, er was van de hele kaart van 2 kantjes alleen spaghetti te krijgen en de keuze voor drinken was net zo uitgebreid: bier of water. Dus wij hebben spaghetti gegeten. Zodra de borden waren weggehaald kwam de rekening. Nog even gevraagd of we ook koffie konden krijgen, geen

Probleem. Gelukkig hadden we nog water in onze glazen om de koffie een beetje aan te lengen.

In deze B&B heeft de eigenaar zijn eigen internet verbinding, we hebben hier dus geen kaartje nodig. Maar voordat het werkte……. De foto’s kon ik er weer niet opkrijgen maar na 21.00 uur zou het moeten lukken. Ben benieuwd.

Morgen naar onze laatste slaapplaats in Cuba, het zit er al bijna weer op.

chiara

fijn dat foto's opgeladen zijn, helpt om jouw levendige verhalen nog wat meer kleur te geven.
Het is wel heel snel voorbij deze reis.
Gelukkig wacht er nog een andere vakantie op jou! en een lieverd die de haard aansteekt.